Sandra

Uppsalabo, Minigolfare, Flygplatskontrollant, Sports tok, Skåning

Tårta!!

Publicerad 2009-07-09 17:51:27 i Allmänt

Efter midsommar så var det lite uppe håll med spelandet. På schemat däremot stod Jonas pappa och hans frus bröllopsdag. Syskonen hade bestämt att det skulle göra en tre rätters middag för paret. Jonas och jag skulle då stå för förrätten, men eftersom jag inte skulle kunna närvara så gjord jag efterrätten. Jag gjorde en tårta med jordgubbar.




Jag fick en väldigt bra feedback på den iallafall.. Att det ska bli en tradition varje år att jag ska baka denna tårta. Jag hade mosat jordgubbar och blandat lite grädde i och lagt som första lagret. Sen tog jag krossad annans och grädde på andra lagret. Den blev tydligen väldigt uppskattad. Hela tårtan blev uppäten.

Ja, eftersom jag inte kunde vara på deras bröllopsdag så var det så att jag åkte till Jönköping för att spela deras OBS tävling. Vilket dock inte gick så bra. Första dagen på fredagen jag tränade så glömde jag att smörja in mig med solkräm så jag brände mig ordentligt på axlarna.




Det gjorde ganska ont att sova sen på natten. Jag vred och vred mig hela natten. Hittade inget skönt lägge att ligga på. Men dagen efter så smörjde jag in mig plus att min t-shirt kom på ganska snabbt. För att skydda kroppen mot brännskador =)

Nu sitter jag på tåget på väg mot Uddevalla, ska bo där under SM, hos Katrin och Daniel. Det är ganska så långtråkigt att åka tåg. Men bara man har son dator med sig så löser sig allt.

Uppdaterar er under uddevalla vistelsen....

Simma Lugnt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Är en tjej som jobbar på arlanda. Gillar sport, spelar själv minigolf. Gillar när det händer saker, blir annars rastlös. Men kan även sitta hemma och titta på film en regning söndag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela